DARBUOTOJŲ KOMPETENCIJŲ SVARBA SVETINGUMO IR TURIZMO SEKTORIUOSE

  • Jūratė Martinonytė Kauno kolegija
  • Aušrinė Černiauskienė Kauno kolegija
  • Andrius Brusokas Kauno kolegija

Abstract

Svetingumo ir turizmo rinka yra specifinė – svečių lūkesčiai ir konkurencija nuolat didėja, paslaugų paskirstymo ir komunikavimo su vartotojais būdai sparčiai keičiasi, taikomos naujos paslaugų teikimo technologijos, organizacijos nuolat patiria spaudimą mažinti sąnaudas, o vadovai ir darbuotojai turi mokėti prisitaikyti dirbdami skirtingų tautybių ir išsilavinimo komandoje. Svetingumo ir turizmo paslaugas teikiančioms organizacijoms reikia darbuotojų su kompetencijomis, kurios atitinka šio verslo poreikius. 2020 m. vasario–gegužės mėnesiais vykdytas tyrimas, siekiant nustatyti svetingumo ir turizmo sektorių darbuotojams reikalingas kompetencijas. Tyrimo rezultatams įtakos galėjo turėti 2020 m. pasaulinė pandemija, kuri labai paveikė analizuojamus svetingumo ir turizmo sektorius. Nustatyta, kad svetingumo ir turizmo sektoriuje dirbantys darbuotojai turi mokėti anglų, rusų bei vokiečių kalbas, pasižymėti kūrybiškumu, iniciatyvumu ir lankstumu. Dirbant turizmo ir svetingumo srityse darbdaviams labai svarbu, kad visi darbuotojai gebėtų valdyti stresą, spręstų konfliktines situacijas, efektyviai planuotų laiką, gebėtų dirbti komandoje. Gebėjimas įtikinti, darbo planavimas ir organizavimas, gebėjimas parduoti įmonės produktus bei paslaugas, lyderystė yra aktualūs tik tam tikroms pareigybėms. Marketingo, psichologijos ir tarpkultūrinio turizmo žinios svarbios visiems svetingumo ir turizmo sektoriuje dirbantiems darbuotojams.

Published
2020-12-17
Section
Socialinių mokslų tyrimai