SKIRIAMŲJŲ ŽENKLŲ VARTOSENA BAIGIAMUOSIUOSE DARBUOSE
Abstract
Skiriamųjų ženklų vartojimas tampa ypač aktualus tada, kai tekstą reikia rinkti kompiuteriu, o ne rašyti ranka. Svarbu išmanyti ne tik kur kokį ženklą vartoti (ypač akcentuotinas brūkšnio ir brūkšnelio rašymas), bet ir kaip vieną ar kitą ženklą parašyti. Taigi iš dalies skiriamųjų ženklų rašymas susijęs ir su formaliaisiais kompiuteriu renkamo teksto reikalavimais.
Straipsnyje pristatomame tyrime apžvelgiama skiriamųjų ženklų – brūkšnio, brūkšnelio, kabučių, tarpo – vartosena studentų baigiamuosiuose darbuose, atkreipiamas dėmesys į probleminius šių skiriamųjų ženklų rašymo atvejus. Siekta atsakyti į tyrime keliamus klausimus: ar taisyklingai šie ženklai rašomi baigiamuosiuose darbuose? Ar baigiamųjų darbų rengėjai skiria, kada kokį ženklą vartoti? Atliekant tyrimą taikyti mokslinės literatūros analizės bei sintezės ir studentų baigiamųjų darbų kalbinės analizės skiriamųjų ženklų taisyklingumo aspektu metodai.
Baigiamųjų darbų analizė skiriamųjų ženklų taisyklingumo aspektu atskleidė, kad pagrindinės skiriamųjų ženklų klaidos baigiamuosiuose darbuose yra brūkšnio ir brūkšnelio painiojimas, tarpo ženklo nepaisymas. Viena dažniausių kabučių klaidų – išskyrimo dvigubinimas – rašymas ir kabutėse, ir didžiosiomis raidėmis. Atskirai minėtinas nemotyvuotas ženklų (brūkšnio, brūkšnelio, kabučių) vartojimas.
Svarbu, jog baigiamųjų darbų rengėjams būtų akcentuoti brūkšnio ir brūkšnelio skirtumai, taisyklingas ženklų (brūkšnio, kabučių, jungiamojo tarpo) rinkimas, apskritai vertėtų daugiau dėmesio skirta ne tik teksto turiniui, bet ir formai.