Socialinių tinklų galimybių taikymas Lietuvos viešojo transporto įmonių komunikacijoje

  • Adomas Taraskevičius Kauno kolegija
Keywords: socialiniai tinklai, „Facebook“, komunikacija, keleivių vežėjai, viešasis transportas

Abstract

Vis daugiau įvairaus amžiaus piliečių naudojantis socialiniais tinklais, viešojo transporto įmonėms taip pat labai svarbu ne tik turėti paskyras socialiniuose tinkluose, bet ir tinkamai jas valdyti – komunikuoti jose reguliariai, skelbti kokybišką turinį. Įvairūs mokslininkai pastebi, kad įmonės ir organizacijos dažnai visai atsisako interneto svetainių ir renkasi naudoti socialinius tinklus, o dažniausiai – socialinį tinklą „Facebook“, kuris ir keleivių vežėjams suteikia plačias galimybes. Socialinių tinklų platformos gali būti naudojamos ne tik informacijai skleisti (pavyzdžiui, apie tvarkaraščius, jų pasikeitimus), bet ir skatinti žmones keliauti viešuoju transportu, o tai Europos Sąjungai einant Žaliojo kurso kryptimi tampa itin aktualu. Socialiniai tinklai viešojo transporto įmonėms tinka ir norint bendrauti su keleiviais, išgirsti jų pageidavimus, pastabas bei atsižvelgiant į jas tobulinti savo teikiamas paslaugas. Straipsnyje keliamas probleminis klausimas, ar Lietuvoje veikiančios viešojo transporto įmonės, vežančios keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, tinkamai išnaudoja socialinių tinklų suteikiamą potencialą. Autorius analizuoja socialinių tinklų svarbą viešojo transporto įmonėse, jų panaudojimo galimybes ir būdus. Svarstoma, kodėl norint pritraukti daugiau keleivių naudotis viešuoju transportu svarbu komunikuoti ne viename socialiniame tinkle. Pristačius komunikacijos socialiniuose tinkluose transporto sektoriuje teorinius aspektus, toliau, pasitelkus socialinių tinklų kiekybinę ir kokybinę analizę, vertinama Lietuvos keleivių vežimo įmonių, vežančių keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, komunikacija socialiniuose tinkluose. Konstatuojama, kad viešojo transporto įmonių komunikacija socialinių tinklų paskyrose dažnai yra neveiksminga, nenuosekli, skelbiamas nekokybiškas turinys, pasirenkami netinkami jo skelbimo būdai, o viešojo transporto įmonės apskritai nebendrauja su savo paskyrų sekėjais, nereaguoja į jų pastabas, komentarus ir klausimus. Autorius įžvelgia, kad Lietuvoje dirbantys keleivių vežėjai apskritai retai kada socialinius tinklus pasitelkia siekdami gyventojus skatinti persėsti iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą. Taip pat pateikiami konkretūs siūlymai ir sprendimai, kaip būtų galima keleivių vežėjų komunikaciją socialiniuose tinkluose tobulinti.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Bitės Profai. (2022). Socialinių tinklų naudojimas Lietuvoje. https://www.bite.lt/sites/default/files/socialiniu-tinklu-naudojimas-lietuvoje.pdf
2. Bitiktas, F., & Tuna, O. (2020). Social Media Usage in Container Shipping Companies: Analysis of Facebook Messages. Research in Transportation Business & Management, 34. https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2020.100454
3. Bregman, S., & Watkins, K., E. (2014). Best Practices for Transportation Agency Use of Social Media. Boca Raton. London New York: by Taylor & Francis Group
4. Cotrill, C., Gault, P., Yeboah, G., Nelson, John D., Anable, J., & Budd, T. (2017). Tweeting Transit: an Examination of Social Media Strategies for Transport Information Management during a Large Event. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 77, 421–432. https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.02.008
5. Data Portal. (2023). Global Social Media Statistics. https://datareportal.com/social-media-users
6. Gal-Tzura, A., Grant-Mullerb, S., M., Minkovc, E., & Nocerad, S. (2014). The Impact of Social Media Usage on Transport Policy: Issues, Challenges and Recommendations. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 111, 937–946. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.128
7. Yaqub, U., Chunb, S., A., Atluric, V., & Vaidyac, J. (2021). Analyzing Social Media Messages of Public Sector Organizations Utilizing Sentiment Analysis and Topic Modeling. Information Polity, 26(4), 375–390. https://doi.org/10.3233/IP-210321
8. KANTAR ATLAS / DIGITAL. (2023). Interneto naudotojų tyrimas. Kantar. https://www.kantar.lt/lt/top/paslaugos/media-auditoriju-tyrimai/interneto-naudotoju-tyrimas/
9. Lietuvos keleivių vežimo asociacija. (2023). Naujas tolimojo susisiekimo autobusais maršrutų tinklas – eilinė katė maiše? https://www.lkva-asociacija.lt/2023/07/31/naujas-tolimojo-susisiekimo-autobusais-marsrutu-tinklas-eiline-kate-maise/
10. Lipschultz, J. H. (2021). Social Media Communication: Concepts, Practices, Data, Law and Ethics. New York, NY; Abingdon, Oxon: Routledge, Taylor & Francis Group
11. Liu, J. H., Shi, W., Elrahman, O. A. (Sam), Ban, X. (Jeff), & Reilly, J. M. (2016). Understanding Social Media Program Usage in Public Transit Agencies. International Journal of Transportation Science and Technology, 5(2), 83–92. https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2016.09.005
12. Lock, O., & Pettit, C. (2020). Social Media as Passive Geo-participation in Transportation Planning – How Effective are Topic Modeling & Sentiment Analysis in Comparison with Citizen Surveys? Geo-spatial Information Science, 275–292. https://doi.org/10.1080/10095020.2020.1815596
13. Lutrell R., & Wallace, A. (2021). Social Media and Society: An Introduction to the Mass Media Landscape. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield.
14. Petrović, D., & Macura, D. (2019). Why Communication through Social Media is Important for Railway Business Public Relations? International Scientific Journal Trans Motauto World, 2019, 4(1), 30–33. https://stumejournals.com/journals/tm/2019/1/30
15. Purnomo, E. P., Loilatu, M. J., Nurmandi, A., Qodir, S., Z, Sihidi, I., T., & Lutfi, M. (2021). How Public Transportation Use Social Media Platform during Covid-19: Study on Jakarta Public Transportations’ Twitter Accounts? Webology, 18(1), 1–19. https://doi.org/10.14704/WEB/V18I1/WEB18001.
16. Straehler, U., & Schegg, R. (2017). The Use of Social Media within the Public Transport Industry in Switzerland. Switzerland Institute of Tourism, 2017, 1–20. https://www.tourobs.ch/media/lp1pvsuq/social-media-use-in-public-transport.pdf
17. Trakimavičiūtė, G. (2017). Ryšių su klientais palaikymas pasitelkiant socialinį tinklą „Facebook“. Informacijos mokslai, 145–159. https://doi.org/10.15388/Im.2017.77.10711
Published
2023-11-20
How to Cite
Taraskevičius, A. (2023). Socialinių tinklų galimybių taikymas Lietuvos viešojo transporto įmonių komunikacijoje. Mokslo Taikomieji Tyrimai Lietuvos Kolegijose, 2(19), 107-115. https://doi.org/10.59476/mtt.v2i19.629