KONKURENCINGUMO VEIKSNIŲ VERTINIMAS: MARIJAMPOLĖS FK „SŪDUVA“ ATVEJIS.
Abstract
Pasaulyje sparčiai tobulėjant futbolo rinkai, tokie šios rinkos rodikliai kaip konkurencija bei konkurencingumas atskleidžia, ar futbolo klubai reaguoja į besikeičiančią aplinką. Norėdami išlikti konkurencingoje rinkoje sporto klubai turi gebėti atlaikyti didėjantį konkurencijos spaudimą. Tai yra sudėtingas procesas, kadangi pritraukti žiūrovus, aistruolius, paslaugų gavėjus bei juos išlaikyti – didelis iššūkis. Kita vertus, sporto klubas, norintis ne tik išsilaikyti rinkoje, bet ir pasiekti gerų rezultatų, turi žinoti, kokiais būdais ar priemonėmis gali didinti savo konkurencingumą: savo produktą ir jo savybes, klientus, verslo procesą, strateginę viziją bei tikslus. Identifikuoti savo konkurentą gali atrodyti nesunku, bet pradedant analizuoti, įsivaizduojamas konkurentų ratas sparčiai plečiasi. Darbo tikslas – įvertinti Marijampolės futbolo klubo „Sūduva“ konkurencingumo veiksnius. Tyrimo rezultatai parodė, kad vyraujantys konkurencingumo veiksniai FK „Sūduva“ – komandinis darbas, vertingi žaidėjai, komandos aistruoliai ir rėmėjai. Veiksniai, kurie turi būti tobulinami: progreso / karjeros galimybės komandoje (klubo tikslams pasiekti reikalingi stiprūs, patyrę žaidėjai), parduodamos prekės (platesnis asortimentas) bei socialiniai tinklai (turinio įvairumas).