Neigiamų socialinių reiškinių prevencija ikimokyklinio ugdymo mokyklose

Authors

  • Rimanta Pagirienė Panevėžio kolegija
  • Daiva Ramanauskienė Panevėžio kolegija

DOI:

https://doi.org/10.59476/mtt.v1i19.586

Keywords:

ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas, neigiami socialiniai reiškiniai, prevencija

Abstract

Visuomenėje gausu neigiamų socialinių reiškinių, tokių kaip alkoholizmas, narkomanija, patyčios, smurtas ir kt., su kuriais vaikai susiduria jau ankstyvajame amžiuje. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikas jau  turėtų suprasti, kaip augti sveikam ir saugiam, išvengti pavojingų medžiagų vartojimo ir rizikingo elgesio. Straipsnio tikslas – įvertinti neigiamų socialinių reiškinių prevenciją ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Pagrindinis tyrimo metodas – anketinė apklausa. Remiantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų nuomonės tyrimo rezultatais nustatyta, kad Panevėžio miesto lopšeliuose-darželiuose vaikų atsparumui neigiamiems socialiniams reiškiniams skiriamas ypatingas dėmesys. Pedagogai savo darbe taiko Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos rekomenduotas prevencines programas. Alkoholio, tabako ir kitų psichotropinių medžiagų vartojimo bei patyčių prevencija integruojama į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, atsispindi  ugdymo turinyje, kompetencijų ugdyme. Prevencinė veikla ikimokyklinio ugdymo įstaigose nukreipta į emocinį vaikų ugdymą. Vaikai mokosi valdyti savo emocijas, atpažinti ir tinkamai reaguoti į neigiamus socialinius reiškinius, įveikti socialinius bei emocinius sunkumus, būti atspariais susidūrę su neigiama išorinio pasaulio įtaka,  jausti atsakomybę už save ir kitus. Prevenciniam ugdymui naudojamos vaikų amžių atitinkančios veiklos  formos ir būdai, įvairios informavimo priemonės. Lopšeliuose-darželiuose organizuojamos teminės prevencinės paskaitos tėvams, susitikimai su psichologais, vyksta bendri renginiai vaikams ir tėvams. Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria ikimokyklinio ugdymo įstaigos, stiprindamos vaikų atsparumą neigiamiems socialiniams reiškiniams, yra prastas veiklos koordinavimas, nuoseklumo ir tęstinumo stoka, menkas pedagogų pasirengimas, neaktyvus įstaigos bendruomenės narių, ypač tėvų, įsitraukimas bei lėšų stygius.

Downloads

Published

2023-05-31

How to Cite

Neigiamų socialinių reiškinių prevencija ikimokyklinio ugdymo mokyklose. (2023). Mokslo Taikomieji Tyrimai Applied Research, 1(19), 166-174. https://doi.org/10.59476/mtt.v1i19.586