SLAUGYTOJŲ VEIKLA VALDANT PACIENTŲ NERIMĄ PRIEŠ OPERACIJĄ
Abstract
Šių dienų medicinoje priešoperacinis nerimas yra vienas dažniausių reiškinių priešoperaciniu laikotarpiu. Maždaug 60–80 proc. pacientų, kurie išgyvena bet kokią operaciją, jaučia nerimo jausmą prieš operaciją (Demirkol ir kt., 2019). Yra žinoma, kad patiriamas nerimas prieš operaciją gali pailginti hospitalizacijos laikotarpį bei sukelti nepageidaujamus fiziologinius simptomus. Siekiant to išvengti yra būtinas tinkamas pacientų paruošimas (Burton ir kt., 2019). Kadangi slaugytojas su pacientu praleidžia daugiausiai laiko, tad nerimo valdymas yra viena iš pagrindinių slaugytojų profesinės veiklos užduočių. Šio tyrimo metu buvo siekiama atskleisti slaugytojų veiklą, valdant pacientų nerimą prieš operaciją. Tyrimui atlikti pasirinkta kiekybinio tyrimo strategija, duomenys buvo renkami naudojant internetinę apklausą, o apklausoje dalyvavo asmenys, kuriems buvo atlikta bent viena bet kokio tipo chirurginė operacija. Tyrimo rezultatai parodė, kad didesnė dalis pacientų, patiriančių operaciją, jaučia priešoperacinį nerimą ir dauguma jų savo nerimo lygį įvertino aukštesniu nei vidutinis. Operacijos atlikimo laikas pacientų priešoperaciniam nerimui didelio poveikio neturėjo. Daugelio respondentų nuomone, jų atveju slaugytojas nepadėjo valdyti priešoperacinio nerimo arba skyrė tam per mažai laiko. Didesnė dalis tyrimo dalyvių sutiko, kad priešoperacinio nerimo atsiradimas yra susijęs su informacijos stoka ir nemaloniu slaugytojo bendravimu su pacientais. Tačiau tyrimo duomenys parodė, kad didžioji dalis respondentų iš slaugytojo informaciją apie priešoperacinį ir pooperacinį laikotarpius, komplikacijas po operacijos, priešoperacinio nerimo valdymo galimybes bei atsakymus į jiems rūpimus klausimus gavo tik iš dalies. Šio tyrimo rezultatai padėjo atskleisti slaugytojų veiklą, valdant pacientų nerimą prieš operaciją ir yra naudingi, siekiant pagerinti pacientų psichologinį pasirengimą prieš chirurginę intervenciją.