Kauno kolegijos absolventai ikimokyklinio ugdymo įstaigose pagal darbdavių požiūrį į ikimokyklinio ugdymo pedagogų bendrąsias ir profesines kompetencijas

Authors

  • Lina Majauskienė Kauno kolegija
  • Algimantas Bagdonas Kauno kolegija
  • Asta Jakimavičienė Kauno kolegija

DOI:

https://doi.org/10.59476/mtt.v1i20.652

Keywords:

Kauno kolegijos absolventai, ikimokyklinio ugdymo įstaiga, ikimokyklinio ugdymo pedagogas, bendrosios kompetencijos, profesinės kompetencijos

Abstract

Straipsnyje gilinamasi į bendrųjų ir profesinių kompetencijų svarbą kasdieniame ikimokyklinio ugdymo pedagogo darbe bei Kauno kolegijos absolventų, įsidarbinusių Kauno miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigose, turimų kompetencijų vertinimą įstaigų vadovų požiūriu. Mokytojo profesijos kompetencijos(-ų) aprašai periodiškai keičiami, papildomi, atnaujinami. Straipsnyje ieškoma atsakymų į probleminį klausimą – koks ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų požiūris į ikimokyklinio ugdymo pedagogų, įskaitant ir Kauno kolegijos absolventus, bendrąsias ir profesines kompetencijas? Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų požiūrį į ikimokyklinio ugdymo pedagogų, įskaitant ir Kauno kolegijos absolventus, bendrąsias ir profesines kompetencijas. Taikyti metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa raštu, aprašomoji statistika, turinio analizė. Atlikta Kauno miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų apklausa atskleidė, kad prioritetinėmis laikomos tos bendrosios kompetencijos, kurios susijusios su komunikavimu ir profesiniu tobulėjimu, o svarbiausios profesinės kompetencijos yra tiesiogiai susijusios su vaiko ugdymo procesu. Nustatyta, kad darbdaviai labai gerai vertina kolegijos absolventų pasirengimą praktinei veiklai bei studijų metu įgytas bendrąsias ir profesines kompetencijas, nors turi pageidavimų dėl geresnio kalbų įvaldymo, išsamesnio susipažinimo su dokumentais, aktyvesnio įsitraukimo į konkrečią praktinę veiklą, bendravimą ir bendradarbiavimą, iškilus probleminiams atvejams, norėtų tobulinti gebėjimą įtraukti šeimą į aktyvią pedagoginę sąveiką, gebėjimą planuoti, organizuoti, vertinti, analizuoti, dokumentuoti vaikų veiklą, gebėjimą kurti atitinkamas ugdomąsias aplinkas. Susisteminus tyrimo rezultatus buvo išskirtos keturios pedagoginės veiklos kategorijos, kuriose stebimos tobulintinos profesinės kompetencijos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų komandose.

Downloads

Published

2024-05-29

How to Cite

Kauno kolegijos absolventai ikimokyklinio ugdymo įstaigose pagal darbdavių požiūrį į ikimokyklinio ugdymo pedagogų bendrąsias ir profesines kompetencijas. (2024). Mokslo Taikomieji Tyrimai Applied Research, 1(20), 105-114. https://doi.org/10.59476/mtt.v1i20.652

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>