KAUNO KOLEGIJOS BENDRUOMENĖS POŽIŪRIS Į LIETUVIŲ KALBOS VARTOSENĄ
Abstract
Dėstytojų ir apskritai pedagogų kalba tyrinėta nedaug. Yra vos vienas kitas tyrimas. Šiame straipsnyje apžvelgiama Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centro tyrėjų atlikto tyrimo Kauno kolegijos darbuotojų kalbų kompetencijų formavimo ir plėtros situacijos analizė: socialiniai ir profesiniai kontekstai dalis apie gimtosios kalbos vartoseną. Šios tyrimo dalies analizė leidžia teigti, kad aukštosios mokyklos bendruomenės nariams, ypač dėstytojams, svarbu vartoti kuo taisyklingesnę kalbą, o nenorminiai kalbos variantai dažnesni bendraujant neoficialiai. Paaiškėjo, kad ne visi tyrime dalyvavę Kauno kolegijos dėstytojai vartoja lietuvišką tam tikrų sričių terminiją, be to, beveik pusė jų visai neskiria laiko gimtosios kalbos įgūdžiams tobulinti. Kompetencijų tobulinimas turėtų būti nuolatinis procesas, todėl rekomenduotina Kauno kolegijoje gilinti ne tik užsienio kalbos, bet ir lietuvių kalbos žinias ir taip stiprinti etninę tapatybę, plėsti kalbinį potencialą ir ugdyti kalbos jausmą, stiprinti lietuvių kalbos prestižą.