Turinio rinkodaros taikymo ypatumai vietokūros aspektu
DOI:
https://doi.org/10.59476/mtt2025.v2i21.726Keywords:
turinio rinkodara, vietokūra, dirbtinis intelektasAbstract
Ši publikacija yra tęstinis tyrėjų grupės veiklos darbas, kuriuo siekiama pristatyti empirinius tyrimo rezultatus ir juos apibendrinti tikslingam turinio rinkodaros taikymui vietokūros aspektu. Turinio rinkodaros aktualumas ypač padidėjo dėl tradicinės rinkodaros sprendimų veiksmingumo mažėjimo intensyviame informacijos sraute. Šią rinkodaros strategiją, sujungiančią vertę vartotojams kuriantį turinį su įvairiomis socialinių medijų formomis, galima sėkmingai taikyti ir vietokūros kontekste, siekiant patraukliai ir kūrybiškai pozicionuoti vietovę tiksliniams lankytojams. Straipsnyje nagrinėjama turinio rinkodaros ir vietokūros samprata bei turinio rinkodaros ir jos tyrimų tendencijos, dirbtinio intelekto įrankių naudojimas turinio rinkodaros procesuose, ypač didelis dėmesys skiriamas vietokūrai taikomos turinio rinkodaros ypatumams. Siekiant suprasti taikymo ypatumus buvo atliktas empirinis tyrimas anketinės apklausos metodu, apklausiant Birštono miesto gyventojus ir lankytojus. Tyrimu siekta išsiaiškinti turinio rinkodaros taikymo vietokūroje bendruosius dėsningumus, kuriuos vėliau galima pritaikyti miesto vietokūros procesams. Tyrimo rezultatai parodė, kad dauguma tyrimo dalyvių buvo susidūrę su turinio rinkodara, ištirta, kad svarbiausi turinio rinkodaros komunikacijos kanalai jiems yra programėlės, interneto tinklapiai, socialinė medija, paieškos sistemos, ataskaitos ir filmuota medžiaga. Siekiant įvertinti vartotojų požiūrį į dirbtinio intelekto sukurtą turinį, dirbtinio intelekto kaip informacijos perdavėjo vaidmenį ir turinio įtraukumo lygį, buvo sudarytas tarpininkavimo (mediacijos) modelis. Remiantis šio modelio pagrindu gautais rezultatais, darytina išvada, kad yra ryšys tarp turinio sukūrimo šaltinio (žmogus ar dirbtinis intelektas), informacijos perdavimo šaltinio (žmogus ar dirbtinis intelektas) ir informacijos įtraukumo – žmogaus sukurta ir perduota informacija tyrimo dalyviams yra įtraukesnė negu dirbtinio intelekto sukurta ir perduota. Tyrimo rezultatai vertingi ir gali būti pritaikyti praktikoje pasitelkiant turinio rinkodaros principus vietokūros procesuose, parenkant turinio sklaidos kanalus, sprendžiant dirbtinio intelekto įrankių įtraukimo ir panaudojimo klausimus.
References
1. Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179–211. https://doi.org/10.1016/0749-5978(91)90020-T
2. Akbar, P. N. G., & Edelenbos, J. (2021). Positioning place-making as a social process: A systematic literature review. Cogent Social Sciences, 7(1). https://doi.org/10.1080/23311886.2021.1905920
3. Alhoqail, S. A., & Floyd, K. (2020). Content is king, but context is queen: how involvement facilitates the impact of a website. In Int Rev Public Nonprofit Mark, 17, 375–389. https://doi.org/10.1007/s12208-020-00252-5
4. Balamurugan, M. (2024). AI-Driven Adaptive Content Marketing: Automating Strategy Adjustments for Enhanced Consumer Engagement. International Journal For Multidisciplinary Research, 6. https://doi.org/10.36948/ijfmr.2024.v06i05.27940
5. Baltes L. P. (2015). Content marketing - the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series V: Economic sciences, 8(57), 2, 111–118. https://webbut.unitbv.ro/index.php/Series_V/article/view/4497/3451
6. Bassano, C., Barile, S., Piciocchi, P., Spohrer, J. C., Iandolo, F., & Fisk, R. (2019). Storytelling about places: Tourism marketing in the digital age. Cities, 87, 10–20. https://doi.org/10.1016/j.cities.2018.12.025
7. Bowden, J., & Mirzaei, A. (2021). Consumer engagement within retail communication channels: an examination of online brand communities and digital content marketing initiatives. European Journal of Marketing, 55(5), 1411–1439. http://emerald.com/insight/content/doi/10.1108/ejm-01-2018-0007/full/html
8. Chandra, S., Verma, S., Lim, W. M., Kumar, S., & Donthu, N. (2022). Personalization in personalized marketing: trends and ways forward. Psychology & Marketing, 39(8), 1529–1562. https://doi.org/10.1002/mar.21670
9. Cronbach, L. J. (1951). Coefficient Alpha and the Internal Structure of Tests. Psychometrika, 16(3), 297–334. https://doi.org/10.1007/BF02310555
10. Di Gangi, P. M., & Wasko, M. M. (2016). Social Media Engagement Theory: Exploring the Influence of User Engagement on Social Media Usage. Journal of Organizational and End User Computing (JOEUC), 28(2), 53–73. DOI:10.4018/JOEUC.2016040104
11. Dilys, M., Sarlauskiene, L., & Smitas, A. (2022). Analysis of the concept of content marketing. International Journal of advanced and applied sciences, 9(5), 47–59. https://doi.org/10.21833/ijaas.2022.05.006
12. Dilys, M., Šarlauskienė, L., & Šmitas, A. (2021). Turinio rinkodaros tyrimų kaitos tendencijos 2010-2021 m.: Sisteminis požiūris. Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose, 17(1), 101–111. https://ojs.kaunokolegija.lt/index.php/mttlk/article/view/431
13. Du Plessis, C. (2015). An exploratory analysis of essential elements of content marketing. In ECSM2015-Proceedings of the 2nd European Conference on Social Media. Academic Conferences Publisher International, 122–129.
14. Du Plessis, C. (2017a). The role of content marketing in social media content communities. South African Journal of Information Management, 19(1), 1–7. https://doi.org/10.4102/sajim.v19i1.866
15. Du Plessis, C. (2017b). Mobile marketing: Building blocks for mobile content marketing to add value and relevance for mobile users. Communitas, 22, 31–47. https://doi.org/10.18820/24150525/Comm.v22.3
16. Du Plessis, C. (2017c). Towards a more universal understanding of content marketing: the contribution of academic research. In Proceedings of the 6th Business & Management Conference, Geneva. DOI: 10.20472/BMC.2017.006.004
17. Du Plessis, C. (2022). A Scoping Review of the Effect of Content Marketing on Online Consumer Behavior. Sage Open, 12(2). https://doi.org/10.1177/21582440221093042
18. Guerrero Velástegui, C. A., Infante Paredes, R. E., Peñaherrera Zambrano, S. X., & Herrera Herrera, J. B. (2024). A bibliometric analysis of literature trends in content marketing and content managers. Sapienza: International Journal of Interdisciplinary Studies, 5(2), e24023. https://doi.org/10.51798/sijis.v5i2.734
19. Hansen, P., García-Esparza, J. A., & Manahasa, E. (2025). Digitalisation of Society: Blended Places and Spaces. In Placemaking in Practice, 2, 149–155. doi:10.1163/9789004691919_009
20. Knystautas, D., & Tamulienė, V. (2023). Teorinis mobiliosios rinkodaros poveikio vertinimo modelis prekės ženklo žinomumui didinti. Iš 26-osios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija. Ekonomika ir vadyba, 202–213. https://vilniustech.lt/files/5168/258/12/11_0/vvf_2023%20-%20023.pdf
21. Kubovics, M. (2024). Innovative Content Production in Marketing Communication Through AI. In European Conference on Innovation and Entrepreneurship, 377–383. Academic Conferences International Limited.
22. Labanauskaitė, D., & Jonuškienė, E. (2020). Skaitmeninės rinkodaros galimybės turizmo versle. Įžvalgos, 1, 110–119.
23. Lew, A. A. (2017). Tourism planning and place-making: place-making or placemaking? Tourism Geographies, 19(3), 448–466. https://doi.org/10.1080/14616688.2017.1282007
24. Mayahi, S., & Vidrih, M. (2022). The impact of generative AI on the future of visual content marketing. arXiv:2211.12660. https://doi.org/10.48550/arXiv.2211.12660
25. Matharu, H., Pasha, Z., Aarif, M., Natrayan, L., Kaliappan, S., & Raj, I. I. (2024). Developing an AI-Driven Personalization Engine for Real-Time Content Marketing in E-commerce Platforms. In 2024, the 15th International Conference on Computing Communication and Networking Technologies (ICCCNT), India, 1–6. DOI: 10.1109/ICCCNT61001.2024.10725400
26. Nagytė, I., & Kaminskis, E. (2017). Kūrybiška vietokūra. Praktinis gidas. BALTO print. https://www.academia.edu/35274402/Ku_rybis_ka_vietoku_ra_Praktinis_gidas_pdf
27. Pažėraitė, A., & Repovienė, R. (2016). Content marketing elements and their influence on search advertisement effectiveness: theoretical background and practical insights. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 75. https://doi.org/10.7220/MOSR.2335.8750.2016.75.7?urlappend=%3Futm_source%3Dresearchgate
28. Poradova, M. (2020). Content marketing strategy and its impact on customers under the global market conditions. In SHS Web of Conferences. EDP Sciences, 74, 01027. https://doi.org/10.1051/shsconf/20207401027
29. Repovienė, R., & Pažėraitė, A. (2019). Content marketing decisions for customers’ desired value in the tourism sector. In Research for Rural Development 2019: Annual 25th International Scientific Conference Proceedings. Latvia University of Life Sciences and Technologies, 2, 284–291. DOI: 10.22616/rrd.25.2019.081
30. Siow-Kian, T., & Siow-Hooi, T. (2023). A creative place-making framework – Story-creation for a sustainable development. Sustainable development. 31(5), 3673–3691. https://doi.org/10.1002/sd.2619
31. Skinner, H. (2018). Who really creates the place brand? Considering the role of user-generated content in creating and communicating a place identity. Communication & Society, 31(4), 9–25. https://doi.org/10.15581/003.31.4.9-24
32. Ščiglienė, V. (2021). Kultūra, menas ir kultūrinis turizmas: ar savaime suprantamos jungtys? Regional Formation and Development Studies, 23(3), 162–174. https://doi.org/10.15181/rfds.v23i3.1593
33. Umbrasaitė, B. (2021). Kūrybiškos vietokūros samprata ir vadyba: bendruomenės pritraukimo į kūrybiškos vietokūros veiklas tyrimas. Kultūros paminklai, 25, 3–17.
34. Vinerean, S. (2017). Content marketing strategy: definition, objectives, and tactics. Expert journal of marketing. 5 (2), 92–98. https://marketing.expertjournals.com/23446773-511/
35. Wahid, R., Mero, J., & Ritala, P. (2023). Editorial: Written by ChatGPT, illustrated by Midjourney: generative AI for content marketing. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 35(8), 1813–1822. https://doi.org/10.1108/APJML-10-2023-994
36. Willcox, M. (2020). If Content is King, Context is Queen. In The Business of Choice: How Human Instinct Influences Everyone’s Decisions, 167–188. Emerald Publishing Limited.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Mantas Dilys, Andrius Šmitas, Lina Šarlauskienė, Raminta Andrėja Ligeikienė, Viktorija Navickienė

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.