TURINIO RINKODAROS TYRIMŲ KAITOS TENDENCIJOS 2010-2021 M.: SISTEMINIS POŽIŪRIS
Abstract
Dinamiškoje ir konkurencingoje rinkoje organizacijoms yra aktualu formuoti konkurencinį pranašumą ir kurti ryšius unikaliais, adresatams pritaikytais sprendimais. Siekiant organizacijoms konkurencinio pranašumo skaitmeniniu pavidalu, naudojama turinio rinkodara, kuri mokslinėje literatūroje kol kas neturi bendros sampratos –strategija tai ar taktika. Turinio rinkodaroje svarbus yra pats turinys, kuris turi būti unikalus, vertingas ir formuotų priežastingumą atlikti veiksmus ar sudarytų prielaidas ketinimams. Atsižvelgiant į turinio rinkodaros kompleksiškumą ir plėtrą, svarbu išsiaiškinti geriausius turinio rinkodaros taikymo būdus bei vystymosi tendencijas. Šio straipsnio tikslas – įvertinti turinio rinkodaros vystymosi tendencijas, atlikus 2010–2021 m. publikuotų mokslinės literatūros sisteminę analizę. Tyrimo rezultatai parodė, kad kasmet augo turinio rinkodaros mokslinių publikacijų skaičius ir plėtėsi turinio rinkodaros tyrimų kryptys bei aspektai. Buvo rastos dažniausiai analizuojamos turinio rinkodaros kryptys, kurios susijusios su turinio rinkodaros sampratos, turinio rinkodaros vartotojų elgesio, turinio ir jo kanalų taikymo, turinio rinkodaros procesų analize. Šios tyrimų kryptys tarpusavyje yra glaudžiai susijusios. Tyrimai atliekami įvairiais aspektais, atkreipiant didesnį dėmesį į prekės ženklo, konkrečios veiklos srities (pvz., turizmo) turinio automatizavimo ar vartotojų įsitraukimo aspektus. Turinio rinkodaros tyrimai buvo susisteminti pagal aktualiausias tyrimų kryptis, išskiriant naudotus tyrimų metodus bei atskleidžiant galimų ateities tyrimų kryptis, kas sudaro galimybes sistemiškai pažvelgti į turinio rinkodaros vystymosi tendencijas. Susisteminti ir apibendrinti rezultatai yra aktualūs ne tik mokslininkams, formuojantiems tolimesnius tyrimus turinio rinkodaros tematika, bet ir naudingi praktikams, siekiantiems stiprinti organizacijų pozicijas unikalaus turinio dėka.